عقب نشيني مخالفان مسلح از بخش هايي از حلب
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 99
بازدید هفته : 496
بازدید ماه : 494
بازدید کل : 85834
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان
عقب نشيني مخالفان مسلح از بخش هايي از حلب
خراسان - مورخ دوشنبه 1391/05/09 شماره انتشار 18180
نويسنده: سيد محمداسلامي m.eslami@khorasannews.com

پاک سازي مناطقي از حماه و حلب ادامه دارد. به گزارش مهر به نقل از شبکه المنار، نيروهاي ارتش سوريه ضمن پاک سازي منطقه "کرناز" يکي از سرکرده هاي گروه هاي تروريستي را در حومه حماه دستگير کردند. وزارت کشور سوريه اعلام کرد گروه هاي مسلح از مردم مي خواهند که از منازل خود خارج شوند سپس از آن ها براي اهداف تروريستي خود استفاده مي کنند. ارتش سوريه به مخفيگاه گروه هاي مسلح سوري در منطقه صلاح الدين حلب حمله کرد. به گزارش فارس، درگيري‌هاي حلب وارد دهمين روز خود شد و ضربات جدي ارتش بر گروهک‌هاي تروريستي، موجب عقب‌نشيني اين گروهک‌ها به ويژه از صلاح‌الدين شده است. «سوريه الان» اعلام کرد که ارتش در «حي الشاغور» نيز پيشروي کرده است و در منطقه الاذاعه نيز تعدادي از تروريست‌ها را بازداشت و سلاح آنان را مصادره کرده است. پايگاه خبري «عاجل» سوريه نيز اعلام کرد که گروهک ارتش آزاد سوريه در حلب پس از دريافت ضربات سنگين از ارتش و درگيري شديد ميان آن ها از منطقه مهم صلاح‌الدين حلب عقب‌نشيني کرده است.

کشته شدن تروريست هاي سعودي در ادلب

به گزارش مهر، شبکه تلويزيوني الدنيا سوريه گزارش داد در عمليات ارتش در حومه ادلب، چندين تروريست از جمله چند سعودي کشته شدند. بر اساس اين گزارش، درگيري هايي ميان واحدهاي ارتش سوريه و يک باند تروريستي در اطراف روستاي کورين رخ داد که چندين تروريست کشته شدند و 3تروريست سعودي از آن جمله اند. خطرناک ترين تروريست سعودي به نام جهاد سالم الحربي در اين عمليات به هلاکت رسيده است. رسانه هاي الجزايري نيز از متلاشي شدن يک شبکه تروريستي که سلفي ها را براي اعزام به سوريه براي شرکت در عمليات تروريستي جذب مي کرد، خبر دادند. تلويزيون سوريه خبر داد که نيروهاي امنيتي الجزاير، يک شبکه تروريستي را که سلفي ها را براي اعزام به منظور شرکت در اقدامات تروريستي جذب مي کرد، متلاشي کردند. در همين حال شبکه 'راشا تودي' گزارش داد که وزارت امور خارجه آمريکا در حال آموزش 'نحوه حکومت‌داري و اداره دولت' به 40 تروريست سوري در برلين، پايتخت آلمان است. بي‌بي‌سي به تازگي از افتتاح رسمي اولين اردوگاه پناهندگان سوري در منطقه 'الزعتري' شهر 'المفرق' اردن خبر داده است. با اين حال به گزارش الوطن سوريه منابع مطلع از پاريس خبر دادند که فضاي نااميدي شديدي در ميان افراد مسلح در حلب حاکم شده است.

 

درخواست مخالفان براي اقدام خارج از شوراي امنيت

درحالي که نگراني‌ها از احتمال وقوع فاجعه در شهر حلب همچنان ادامه دارد، شوراي مخالفان سوريه از کشورهاي هم‌پيمان خود کمک‌هاي تسليحاتي ويژه درخواست کرد. به گزارش الجزيره، عبدالباسط سيدا، رييس شوراي مخالفان سوريه موسوم به "شوراي ملي سوريه" از کشورهاي هم‌پيمان اين شورا خواست تا کمک‌هاي تسليحاتي ويژه در اختيار مخالفان قرار دهند و مخالفان را با سلاح‌هاي سنگين کمک کنند تا مخالفان بتوانند با ارتش سوريه مقابله کنند. وي گفت: «در صورتي که هم‌پيمانان ما هرچه زودتر براي پايان دادن به درگيري‌هاي شهر حلب وارد عمل نشوند مسئوليت خون‌هايي که در اين شهر ريخته مي‌شود بر عهده آنها نيز خواهد بود.» سيدا گفت: «هم‌پيمانان ما بايد خارج از چارچوب شوراي امنيت هرچه سريع تر وارد عمل شوند چرا که هر اقدامي در قالب شوراي امنيت با وتو روبه رو مي‌شود که فايده‌اي ندارد.» رئيس شوراي مخالفان سوريه گفت: «ما هم‌اکنون با وزير خارجه امارات درباره تشکيل دولت انتقالي در سوريه بحث و تبادل نظر کرده‌ايم و توافق‌هايي در اين خصوص حاصل شده است.» وي تاکيد کرد که نمي‌توان با استفاده از الگوي يمن وضعيت موجود در سوريه را حل و فصل کرد. وي مدعي شد که بشاراسد بايد محاکمه شود. از سوي ديگر کوفي عنان، نماينده مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب درباره سوريه از احتمال وقوع «جنگي قريب‌الوقوع» در شهر حلب، دومين شهر بزرگ سوريه و کشته شدن غيرنظاميان ابراز نگراني کرد. وي گفت: «گزارش‌هاي رسيده از حلب و اين که نيروهاي نظامي سوريه به سوي اين شهر در حال حرکت هستند، بسيار نگران‌کننده است و از يک درگيري شديد در حلب حکايت دارد.» معاون دبيرکل اتحاديه عرب اعلام کرد که اين اتحاديه يک پيش‌نويس قطعنامه جديد عربي را براي ايجاد مناطق امن در سوريه تهيه کرده که امروز به مجمع عمومي سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

 

لاوروف: روسيه هرگز به اعطاي پناهندگي به اسد فکر نکرده است

در همين حال وزير خارجه روسيه اعلام کرد که مسکو هيچ برنامه يا توافقي براي اعطاي پناهندگي به رئيس جمهوري سوريه نداشته و حتي به اين مسئله فکر نکرده و نخواهد کرد. به گزارش رويترز، سرگئي لاوروف گفت: «ما اين مسئله را بارها به طور علني گفته‌ايم که حتي به اين موضوع فکر هم نکرده‌ و نخواهيم کرد.» لاوروف تاکيد کرد: «بيانيه‌هايي که از سوي ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهوري روسيه و ساير مقام‌هاي کشور منتشر مي‌شود، نشان مي‌دهد که مسکو هيچ رابطه ويژه‌اي با دولت سوريه ندارد.» وي افزود: «ما نزديک‌ترين دوست دولت سوريه نبوده و نيستيم. بهترين دوستان دولت سوريه در اروپا هستند.» در همين حال محمد ابراهيم الشعار، وزير کشور سوريه که پيشتر اعلام شده بود در انفجار دفتر امنيت ملي اين کشور کشته شده است، در اظهاراتي اخبار منتشر شده در خصوص کشته شدن خود در انفجار مذکور را رد کرد.

واکنش شديد مالکي به قانون شکني منطقه کردستان عراق درباره ممانعت از حضور ارتش در مرز با سوريه

به دنبال اعزام يگان‌هايي از ارتش عراق به مناطق تحت کنترل دولت منطقه کردستان عراق، مسعود بارزاني اعلام کرد که به هيچ وجه اجازه نخواهد داد ارتش وارد مناطق تحت کنترل کردها شود. به گزارش آناتولي، مسعود بارزاني، رئيس منطقه کردستان عراق ضمن هشدار به ورود احتمالي نيروهاي ارتش عراق به مناطق تحت کنترل کردها در شمال اين کشور اعلام کرد، به هيچ وجه اجازه نخواهد داد تا ارتش عراق در مناطق تحت کنترل کردها حضور يابند. در واکنش به مواضع کردستان عراق، نخست وزير عراق در بيانيه اي مانع تراشي منطقه کردستان اين کشور در برابر استقرار نيروهاي ارتش و پليس عراق در مرزهاي مشترک با سوريه را نقض آشکار قانون اساسي دانست. در اين بيانيه گفته شده است: «تصميم استقرار نيروهاي ارتش و پليس فدرال در مسافتي حدود 600 کيلومتر در مرزهاي مشترک عراق و سوريه در راستاي جلوگيري از تاثيرات منفي اوضاع سوريه بر عراق اتخاذ شده است و اقليم کردستان عراق را هدف قرار نخواهد داد.»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب